Ford Focus z silnikiem o pojemności 1 litra. Świat staje na głowie
Downsizing jest ostatnio bardzo popularny wśród producentów. Ograniczenie kosztów, spalania i kwestie ekologii sprawiają, że coraz większe samochody mają coraz mniejsze silniki. Co ważne zmniejszenie pojemności nie wpływa na ograniczenie osiągów, dzięki czemu mały silnik jest w stanie spokojnie obsługiwać duże samochody.
Rzeczywistość nie jest taka kolorowa i nowe silniki napotykają na spore problemy. Wystarczy wspomnieć silniki TSI Volkswagena, które nękają liczne awarie. Nic w tym dziwnego, skoro z silnika wyciśnięto za pomocą kompresora moc odpowiadającą prawie dwa razy większej, wolnossącej jednostce. Co gorsza bardziej dynamiczna jazda sprawia, że spalanie woła o pomstę do niebios. Nie chcemy krytykować silników tylko jednego producenta, bo tak naprawdę podobne bolączki dręczą wszystkie jednostki tego typu. TSI, T-Jet, THP, TCE itd. itp.
Niestety downsizing zaczyna przekraczać granice, a samochody będą za niedługo napędzane silniczkami z kosiarek wyposażonymi w kilkanaście sprężarek. Ford ma najwyraźniej taką wizję przyszłości. W najbliższym czasie błękitny owal uruchomi sprzedaż Focusa z silnikiem 1.0 Ecoboost. Tak, nie pomyliliśmy się - 1 litr. Jednostka ta zastąpi wolnossące 1.6 i będzie dostępna w dwóch wariantach mocy: 100 KM i 125 KM. Mocniejsza odmiana wygeneruje 200 Nm momentu obrotowego. Spalanie? Podobno 5 litrów na 100 km. Pozostaje kwestia awaryjności i spalania przy nieco dynamiczniejszym użytkowaniu. Ford się chwali technologiami, ale rzeczywistość skonfrontuje plany inżynierów i marketingowców. Zobaczymy, czy nowy malutki motor będzie wytrzymywał presję obsługi dużego kompaktu.
Niestety downsizing zaczyna przekraczać granice, a samochody będą za niedługo napędzane silniczkami z kosiarek wyposażonymi w kilkanaście sprężarek. Ford ma najwyraźniej taką wizję przyszłości. W najbliższym czasie błękitny owal uruchomi sprzedaż Focusa z silnikiem 1.0 Ecoboost. Tak, nie pomyliliśmy się - 1 litr. Jednostka ta zastąpi wolnossące 1.6 i będzie dostępna w dwóch wariantach mocy: 100 KM i 125 KM. Mocniejsza odmiana wygeneruje 200 Nm momentu obrotowego. Spalanie? Podobno 5 litrów na 100 km. Pozostaje kwestia awaryjności i spalania przy nieco dynamiczniejszym użytkowaniu. Ford się chwali technologiami, ale rzeczywistość skonfrontuje plany inżynierów i marketingowców. Zobaczymy, czy nowy malutki motor będzie wytrzymywał presję obsługi dużego kompaktu.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się
zarejestrować lub zalogować.